TÉMÁK, Kategóriák

Alapvető tudnivalók a hátfájással kapcsolatosan

548
HOZZÁSZÓLÁS:

Mivel a hátfájás valójában nem betegség, népbetegségnek sem nevezhetjük, legfeljebb “népbántalomnak“. Az érintettek nem is érzik magukat igazán betegnek, de teljesen egészségesnek sem. A Világ Egészségügyi szervezete (WHO) az egészséget testi, lelki és szociális jóllétként definiálja. Tehát nem csak a betegség hiányát vették alapul, hanem azt a tudatot, hogy “jól érezzük magunkat a bőrünkben”. idegbecsipodes-isiasz-hatfajas-derekfajas

A fájdalom kialakulása

Habár a tartós hátfájás- isiász, vállfájás, derékzsába-általában úgy tűnik, hogy hirtelen, derült égből villámcsapásként érkezik, kialakulási ideje, vagyis amíg a bántalom kifejlődik, rendszerint igen hosszú. Gyakran már gyermekkorban elkezdődik. Mert mindenféle hátfájás alapja legalább 90 vagy még nagyobb százalékban egy, az élet során egyre fokozódó testtartás- és mozgáselfajulás, tehát egy statikus és funkcionális probléma.

Mi okozza a hátfájást?

Mint ahogy hajszínünk és testalkatunk már születéskor adott, ugyanúgy “előre programozott” a testtartásunk és mozgási lehetőségeink is. A gyermek, amint mozgáskészsége fejlődik, az adottságok mellé indíttatást is kap a mozgásra. Mindkettőt elősegíti a környezeti erőhatások sokfélesége, hogy a gyermek testi ereje, illetve a testhelyzetek és mozgások érzékelése kialakulhasson. 

A későbbi esetlenségnek, mozgáskoordinációs zavaroknak, vagy a kitartás és erő hiányának bizonyára megvan az eredete a korai gyerekkorban – abban a hanyagságban, mely a testi fejlődési lehetőségek kimerítését és élettel való megtöltését illeti.

A hát helytelen terhelése

Mivel a hátnak az evolúció során a négy lábról két lábra történő felemelkedés folytán teljesen új feladatra kellett átállnia, az egyik, leginkább megbetegedésre hajlamos szervünk.

Ha, mint a négykézláb mászó gyermeknél, még mindig négy ponton lenne alátámasztva, bizonyára jobban érezné magát. Akkor a gerincoszlop alig kerülne kísértésbe, hogy annyira előregörbüljön, mint ahogy az például ülés közben gyakran történik a teljes törzs masszív nyomása alatt. A hát helytelen terhelése tehát minden hátfájdalom kulcspontja lehet.

Segít-e a sport?

A fájdalommentes, megerőltetés nélkül végzett sport igen!

Mert pl. a mellúszás megfeszített nyakcsigolyákkal éppen olyan ártalmas, mint a púpos háttal és behúzott nyakkal történő kerékpározás. Egy futóedzés is veszélyessé válhat, ha a szervezet teljesítőképességét túllépi. Így a sporttól várt ellazulás helyett derékzsábával, nyaki problémákkal, vagy akár szívinfarktussal is végződhet a kaland.

Mindezek azt hivatottak jelezni, hogy az év során a néhány hét szabadság vagy egy-egy hirtelen nekirugaszkodás a sportban nem elegendő ahhoz, hogy sok év testtartási és mozgási problémáit egy csapásra megoldjuk! Ehhez rendszeres edzésre van szükség, hogy újra megtanuljuk az elfelejtett helyes mozgási folyamatokat, illetve a stabil testtartás érzését.

IDE KATTINTVA javaslatokat olvashat a hátfájás gyógyszermentes kezelését illetően! >>>

548
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

TÉMÁK, Kategóriák

Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]